Afvallen met hardlopen
Sport en bewegen

Kun je met hardlopen afvallen?

Hardlopen – afvallen is een pittige methode om af te slanken waarbij je meteen ook je conditie enorm verbetert.

Het kost je inspanning en doorzettingsvermogen, maar uiteindelijk is het resultaat fantastisch.

Hierbij is het wel van groot belang het op de goede manier aan te pakken, anders zie je juist weinig resultaat en raak je snel gedemotiveerd.

Dat is jammer, want door te gaan hardlopen kun je juist zeer snel en effectief afvallen!

Daarom in dit artikel een paar tips en informatie over afslanken door middel van hardlopen.

 

Beginnen met Hardlopen Om Af te Vallen

Als je begint met hardlopen is het belangrijk dat je het rustig aan doet. Bouw je conditie stap voor stap op. Luister naar je lichaam; wat voor de ene persoon supermakkelijk is, kan voor de ander veel te zwaar zijn. Wees niet te streng en ook niet te makkelijk voor jezelf.

Begin bijvoorbeeld met het volgende schema:
Week 1: 1 dag 20 minuten hardlopen, 2 dagen rust.
Week 2: 1 dag 25 minuten hardlopen, 2 dagen rust.
Week 3: 1 dag 25 minuten hardlopen, 1 dag rust.
Week 4: 1 dag 30 minuten hardlopen, 1 dag rust.
Dit is natuurlijk maar een voorbeeld en je kunt het naar eigen inzicht aanpassen. Belangrijk is dat je, als het even te zwaar is, niet stopt maar overgaat op een looptempo, tot je het weer aankunt om op hardlooptempo over te schakelen. Op die manier kun je je conditie langzaam, maar zeker verbeteren.

Schoenen en Kleding Voor Het Hardlopen

Draag tijdens het lopen goede schoenen en kleren waar je je prettig in voelt en die zorgt dat je zweet snel verdampt (dus geen katoen!).

Tempo Om Mee Te Beginnen

Als je graag effectief wilt afvallen met hardlopen is het belangrijk om het op het juiste tempo te doen. Zonder er allemaal ingewikkelde formules en hardslagmetingen en dergelijke bij te halen, kun je simpel gezegd het beste op een langzaam tempo gaan hardlopen. Daardoor zet je je lichaam ertoe aan om vet te gaan verbranden.

Ga je in een te hoog tempo rennen, dat schakelt je lichaam over op koolhydraten.

Bovendien is het zo dat je lichaam pas na 15 à 20 minuten overschakelt op vetverbranden en als je in langzaam tempo hardloopt, hou je het langer vol zodat je eerder boven die 20 minutengrens komt. Een goede warming up is natuurlijk ook heel belangrijk; je voorkomt hiermee blessures, spierpijn én je komt ook weer eerder over die 20 minutengrens heen!

Als je deze tips in acht neemt wordt jou ‘hardlopen – afvallen’ avontuur gegarandeerd een succes. Hup met de beentjes!

Continue Reading
Prettig afvallen
Gezonde voeding

De beste manieren om af te vallen zonder opgelicht te worden

Het lijkt af en toe wel of iedereen continue op zoek is naar de beste manier om af te vallen op een makkelijke en snelle manier. Dit is natuurlijk te begrijpen, zeker als eerdere afvalpogingen zijn mislukt. Echter is het verstandig om niet in alle hype rond alle pilletjes en poedertjes te geloven, want bijna al die wonderproducten, zullen alleen je portemonnaie dunner maken.

Het effectief en langdurig afvallen, hangt vooral samen met een algehele verandering in je leven. Natuurlijk kun je altijd gebruik maken van een afval middel om een snelle start te maken, maar doe dat alleen als je echt voor de volle honderd procent gemotiveerd bent, en ook de benodigde veranderingen aan wilt brengen.

Als je namelijk alleen een pil of poedertje gebruikt om kilo´s kwijt te raken, maar gewoon verder gaat op de manier die je in de eerste plaats aan dat overgewicht heeft geholpen, dan verspil je niet alleen je geld, maar ook je tijd en gezondheid.

De beste manier om je gewicht serieus aan te pakken en doelmatig te kunnen afvallen, is door allereerst je levensstijl goed onder de loep te nemen. In plaats van op een streng dieet te gaan, waar je het gevoel van krijgt dat alles verboden is en je niets lekkers mag, zou je moeten kijken welke slechte gewoontes je eventueel zou kunnen schrappen of in ieder geval, kunnen verminderen.

Nog iets waar je goed over na moet denken, is dat hoe je je levensstijl kunt veranderen. Als je met je gewicht kampt, wil dat zeggen dat hetgeen je op dit moment duidelijk niet werkt, dus als je echt wil afvallen, zul je het een en ander moeten veranderen.

Het veranderen van een aantal slechte gewoontes in goede gewoontes, is vaak al een hele goede stap in de juiste richting. Als je het afvallen op deze manier benaderd, en in plaats van de druk van een dieet, gezonde gewoontes weer een gedeelte van je leven laat worden, zal het gewichtsverlies veel makkelijker worden.

Verder is het ook belangrijk om goede steun te hebben. Dit kan natuurlijk in de vorm van je partner, familie of vrienden. Maar, als je het idee hebben dat die je niet echt steunen, omdat ze niet je problemen begrijpen, is het misschien een goed idee om steun te zoeken via een support groep of lifecoach.

Het gezonde gewoontes programma is hier een goed voorbeeld van. Niet alleen krijg je een aantal motiverende DVD´s die alle aspecten van een gezonde levensstijl op een duidelijke manier behandelen, maar krijg je ook toegang tot het leden forum, waar je makkelijk een afval buddy kunt vinden en goede ondersteuning krijgt.

Op die manier maak je het jezelf veel gemakkelijker om inderdaad gezonde gewoontes aan te brengen in je leven, en dus op een veel makkelijkere manier, kunt beginnen met afvallen.

Wil je echt goed afvallen? Lees dan meer over het koolhydraatarme dieet.

Continue Reading
Gezonde voeding en afvallen
Candida

Wat is Candida?

Als je de gist infectie Candida hebt, kun je er verstandig aan doen onder begeleiding van je huisarts een candida dieet te volgen, terwijl je ook de juiste medicijnen toegediend krijgt om de infectie onder controle te houden en bestrijden.

Candida albicans is een gist dat normaal verblijft in het lichaam in het spijsverteringskanaal en de vagina. Het niveau van de gist cellen worden in toom gehouden door het immuunsysteem en goede pro biotische bacteriën in het lichaam.

Als deze pro biotische bacteriën worden gedood door antibiotica of als het immuunsysteem verzwakt raakt, kan het Candida gist ongecontroleerd gaan groeien, met allerlei locale infecties tot gevolg, zoals huidinfecties, vaginale schimmelinfecties en mondschimmel.

Vooral mensen met een ernstig verzwakt immuunsysteem, zoals mensen met kanker of AIDS, kunnen wijdverbreide Candida-infectie ontwikkelen, of zelfs een ernstige medische aandoening, de zogenaamde systemische candidiasis ontwikkelen.

Sommige alternatieve genezers geloven dat het uitbreken van de candida albicans gist in de darmen verantwoordelijk is voor een gist syndroom dat resulteert in symptomen zoals vermoeidheid, hoofdpijn, stemmingswisselingen, sinus congestie, depressie, slechte geheugen en concentratie problemen, als wel het voortdurend hunkeren naar snoepjes, dus vooral mensen met een suikerverslaving kunnen in een soort spiraal raken naar beneden.

De overmaat van het Candida gist in de darmen wordt dan gedacht de darmwand binnen te dringen, waardoor gisten en andere ongewenste deeltjes worden geabsorbeerd in het lichaam. De geabsorbeerde gist deeltjes zullen dan het immuunsysteem activeren, wat resulteert in een allergische overgevoeligheid voor Candida.

Dit gist syndroom, onderzocht door William Crook, MD, in zijn in 1983 verschenen boek, The Yeast Connection, wordt beschouwd als zeer controversieel. De meeste conventionele artsen denken dat dit syndroom te vaak wordt genoemd in holistische praktijk en ze zijn het dan ook vaak oneens met de geldigheid van de diagnose.

Het gebruik van orale anticonceptiva, steroïden, maagzuurremmers, verschillende medicijnen, of frequent of langdurig gebruik van antibiotica kan de schimmelinfectie laten opbloeien, maar ook het eten van een dieet met veel suiker, de zwangerschap, roken, voedselallergieën, voeding en diabetes kunnen hier een invloed hebben.

Natuurlijk is het belangrijk dat je naar je huisarts gaat me je symptomen zodat die een geschikt behandelingsplan kan opstellen, maar je kan zelf ook het een en ander doen om je symptomen te bestrijden met behulp van een speciaal Candida Dieet. Dit dieet heeft er al in veel gevallen voor gezorgd, dat de symptomen minder werden, en het zal zeker kunnen helpen om toekomstige problemen te voorkomen.

Het Candida dieet is vooral gebaseerd op het vermijden van suiker in je dieet, maar er zijn nog een aantal richtlijnen die je moet volgen om grotere kans van slagen te hebben.

Continue Reading
Wil jij afvallen
Nieuws

Dieetpillen maken je dik!

Een pilletje pakken waardoor die vervelende vetrandjes als sneeuw voor de zon verdwijnen: klinkt ideaal, nietwaar?

Niet meer constant hoeven letten op je dieet, geen uren meer zwoegen in de sportschool. Dieetpillen gaan tegenwoordig als zoete broodjes over de toonbank, en wel ten onrechte. Want onderzoek op onderzoek toont aan dat deze pillen hun beloftes niet nakomen!

De Valse Beloftes van Farmaceutische Bedrijven

Marketingprofessoren van de University of Pennsylvania School of Medicine en de Wharton School of Business ontdekten dat obese dieetpilgebruikers die voorgeschreven of los verkrijgbare dieetpillen slikken, tijdens het nemen hiervan meer junkfood eten en minder aan lichaamsbeweging doen. Erg vreemd is dat niet, gezien het door de valse claims van de fabrikanten lijkt alsof de dieetpillen wonderen op zichzelf verrichten en je verder door kunt gaan met alle zonden die je overgewicht in de eerste plaats veroorzaakten.

Dieetpillen zijn vooral op de markt gebracht om heel veel geld aan te verdienen en niet om ervoor te zorgen dat mensen weer terug slank en gezond worden. Fabrikanten liften mee op de hype omtrent afvallen, en uit cijfers blijkt dat hier voorlopig nog geen eind aan zal komen: Bracht de dieetpillenindustrie in 2006 nog 222 miljoen dollar op in Amerika alleen, naar verwachting zal dit aantal in 2016 zijn tot een slordige twee miljard dollar.
Dat het allemaal om winst draait, blijkt onder andere uit de mate waarin deze pillen wetenschappelijk zijn onderbouwd: “Uit zorgvuldige analyse blijkt dat 94 procent van de beloftes die fabrikanten doen, absoluut geen wetenschappelijke basis heeft”, aldus Mike Adams, gezondheidsadvocaat.

Overgewicht Bij de Bron Aanpakken

Dieetpillen dragen bij aan het uit balans brengen van de hormonen, waardoor je uiteindelijk alleen maar verder van huis bent en dikker wordt. Dieetpillen bevatten vaak chemicaliën, waardoor het lichaam in een staat van stress belandt en meer cortisol aan gaat maken, wat vetopslag als gevolg heeft. Sowieso, overgewicht hebben is het meest zichtbare gevolg van een disbalans in de hormonen.

Wanneer je echt van je overbodige kilo’s af wilt, ben je genoodzaakt je levensstijl te veranderen om zo onder andere je cortisol-, insuline-, oestrogeen- en leptineniveau terug in evenwicht te brengen.

Laat je niet langer verleiden door de aantrekkelijke beloftes die de farmaceutische industrie doet, deze claims zijn ten behoeve van hun portemonnee en niet jouw gezondheid. De bron van je probleem ligt bij jouw levensstijl en hoe dat jouw hormonen beïnvloedt. Trakteer je lichaam op de voedingsstoffen die het nodig heeft in plaats van de chemische troep waar het alleen maar door van slag raakt.

Continue Reading
Koolhydraatarme voeding
Koolhydraatarm

De gevaren van een koolhydraatarm dieet

Dagelijks heeft je lichaam energie nodig voor al je bezigheden. Een koolhydraatarm dieet zal dit niet ten goede komen. Wanneer je minder koolhydraten gaat eten, zal je lichaam over gaan op een andere manier van verbranden. Hoe doet hij dit? De meeste energie wordt dan gehaald uit eiwitten, maar vooral ook uit vetten. Je vetverbranding gaat dan dus op gang komen. Dat is dus een goed bericht!

Wanneer je nu volledig stopt met het eten van koolhydraten of er heel erg weinig van eet (koolhydraatarm), dan zal zowat alle energie gehaald moeten gaan worden uit je lichaamsvetten of uit de vetten die je nuttigt. Het lichaam zal dan volledig in ketose gaan, zoals men dat noemt. Er zullen zuren ontstaan, die een bijproduct zijn van ketose. Je gaat dus als het ware verzuren.

Als vergelijking van dit proces nemen we een marathonloper. Deze zal zeer makkelijk de eeste twintig tot dertig kilometer hartlopen. Dit hangt natuurlijk af van hoe goed hij getraind is. De spieren bevatten glycogeen / glucose. Hierop ‘loopt’ het lichaam. Wanneer nu deze brandstof op raakt zal het lichaam gaan overschakelen op vetverbranding. De verbranding van vet gaat vele malen langzamer dan de verbranding van glycogeen / glucose. Men noemt dit ook wel ‘De man met de hamer’ die langs komt. Men gaat ineens merken dat het niet meer zo makkelijk gaat. Want het lichaam verbrand geen suikers meer, maar vet. Hierdoor zal het lichaam gaan verzuren, doordat de afvalstoffen zure bijproducten bevatten.

Hoe wordt verzuring voorkomen of opgeven? Zodra het lichaam begint met het opbouwen van steeds meer zuren zullen deze geneutraliseerd moeten worden. Het lichaam doet dit zelf, maar het gevolg daarvan is dat het lichaam essentiële bouwstoffen (mineralen) zal onttrekken. Doordat deze bouwstoffen worden ontrokken, die het zuur neutraliseren, zul je deze zelf aan moeten gaan vullen met gezonde voeding.

Veel aanhangers van het koolhydraatarm dieet die fanatiek het atkins dieet volgen, nuttigen alleen maar voeding die juist zuurmakend is, zoals eieren, vlees en zuivel. Een groot gevolg hiervan is dat het lichaam dan in een gigantische crisis zal belanden. Het zal veel vet gaan verbranden, maar kan de ontstane zuren niet kwijt raken. Je lichaam zal dan gaan verzuren, wat weer gevaarlijk is voor je gezondheid. Het heeft een zeer slechte invloed op je hart- en vaten, je nieren, het is gewoonweg heel erg slecht voor het hele functioneren van je lichaam.

Je zult wel afvallen met een koolhydraten dieet, je zult dit ook aan de buitenkant zien, maar aan de binnenkant zul je steeds zieker worden.  Dat is toch niet iets wat voor jou de bedoeling kan zijn. En dit is slechts een van de risico’s van een koolhydraatarme dieet. De nadelen van het gebruik van een koolhydraatarm dieet is dat ze dus rijk zijn aan verzadigde vetten. De essentiële voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft zijn veel te weinig aanwezig. De kans is zeer groot dat het jojo effect optreedt. En tevens is koolhydraat vrij eten zeer moeilijk vol te houden. Na enkele dagen tot een paar weken vallen de meeste mensen weer terug in hun oude voedingspatroon.

Continue Reading