Afvallen met hardlopen
Sport en bewegen

Kun je met hardlopen afvallen?

Hardlopen – afvallen is een pittige methode om af te slanken waarbij je meteen ook je conditie enorm verbetert.

Het kost je inspanning en doorzettingsvermogen, maar uiteindelijk is het resultaat fantastisch.

Hierbij is het wel van groot belang het op de goede manier aan te pakken, anders zie je juist weinig resultaat en raak je snel gedemotiveerd.

Dat is jammer, want door te gaan hardlopen kun je juist zeer snel en effectief afvallen!

Daarom in dit artikel een paar tips en informatie over afslanken door middel van hardlopen.

 

Beginnen met Hardlopen Om Af te Vallen

Als je begint met hardlopen is het belangrijk dat je het rustig aan doet. Bouw je conditie stap voor stap op. Luister naar je lichaam; wat voor de ene persoon supermakkelijk is, kan voor de ander veel te zwaar zijn. Wees niet te streng en ook niet te makkelijk voor jezelf.

Begin bijvoorbeeld met het volgende schema:
Week 1: 1 dag 20 minuten hardlopen, 2 dagen rust.
Week 2: 1 dag 25 minuten hardlopen, 2 dagen rust.
Week 3: 1 dag 25 minuten hardlopen, 1 dag rust.
Week 4: 1 dag 30 minuten hardlopen, 1 dag rust.
Dit is natuurlijk maar een voorbeeld en je kunt het naar eigen inzicht aanpassen. Belangrijk is dat je, als het even te zwaar is, niet stopt maar overgaat op een looptempo, tot je het weer aankunt om op hardlooptempo over te schakelen. Op die manier kun je je conditie langzaam, maar zeker verbeteren.

Schoenen en Kleding Voor Het Hardlopen

Draag tijdens het lopen goede schoenen en kleren waar je je prettig in voelt en die zorgt dat je zweet snel verdampt (dus geen katoen!).

Tempo Om Mee Te Beginnen

Als je graag effectief wilt afvallen met hardlopen is het belangrijk om het op het juiste tempo te doen. Zonder er allemaal ingewikkelde formules en hardslagmetingen en dergelijke bij te halen, kun je simpel gezegd het beste op een langzaam tempo gaan hardlopen. Daardoor zet je je lichaam ertoe aan om vet te gaan verbranden.

Ga je in een te hoog tempo rennen, dat schakelt je lichaam over op koolhydraten.

Bovendien is het zo dat je lichaam pas na 15 à 20 minuten overschakelt op vetverbranden en als je in langzaam tempo hardloopt, hou je het langer vol zodat je eerder boven die 20 minutengrens komt. Een goede warming up is natuurlijk ook heel belangrijk; je voorkomt hiermee blessures, spierpijn én je komt ook weer eerder over die 20 minutengrens heen!

Als je deze tips in acht neemt wordt jou ‘hardlopen – afvallen’ avontuur gegarandeerd een succes. Hup met de beentjes!

Continue Reading
Prettig afvallen
Gezonde voeding

De beste manieren om af te vallen zonder opgelicht te worden

Het lijkt af en toe wel of iedereen continue op zoek is naar de beste manier om af te vallen op een makkelijke en snelle manier. Dit is natuurlijk te begrijpen, zeker als eerdere afvalpogingen zijn mislukt. Echter is het verstandig om niet in alle hype rond alle pilletjes en poedertjes te geloven, want bijna al die wonderproducten, zullen alleen je portemonnaie dunner maken.

Het effectief en langdurig afvallen, hangt vooral samen met een algehele verandering in je leven. Natuurlijk kun je altijd gebruik maken van een afval middel om een snelle start te maken, maar doe dat alleen als je echt voor de volle honderd procent gemotiveerd bent, en ook de benodigde veranderingen aan wilt brengen.

Als je namelijk alleen een pil of poedertje gebruikt om kilo´s kwijt te raken, maar gewoon verder gaat op de manier die je in de eerste plaats aan dat overgewicht heeft geholpen, dan verspil je niet alleen je geld, maar ook je tijd en gezondheid.

De beste manier om je gewicht serieus aan te pakken en doelmatig te kunnen afvallen, is door allereerst je levensstijl goed onder de loep te nemen. In plaats van op een streng dieet te gaan, waar je het gevoel van krijgt dat alles verboden is en je niets lekkers mag, zou je moeten kijken welke slechte gewoontes je eventueel zou kunnen schrappen of in ieder geval, kunnen verminderen.

Nog iets waar je goed over na moet denken, is dat hoe je je levensstijl kunt veranderen. Als je met je gewicht kampt, wil dat zeggen dat hetgeen je op dit moment duidelijk niet werkt, dus als je echt wil afvallen, zul je het een en ander moeten veranderen.

Het veranderen van een aantal slechte gewoontes in goede gewoontes, is vaak al een hele goede stap in de juiste richting. Als je het afvallen op deze manier benaderd, en in plaats van de druk van een dieet, gezonde gewoontes weer een gedeelte van je leven laat worden, zal het gewichtsverlies veel makkelijker worden.

Verder is het ook belangrijk om goede steun te hebben. Dit kan natuurlijk in de vorm van je partner, familie of vrienden. Maar, als je het idee hebben dat die je niet echt steunen, omdat ze niet je problemen begrijpen, is het misschien een goed idee om steun te zoeken via een support groep of lifecoach.

Het gezonde gewoontes programma is hier een goed voorbeeld van. Niet alleen krijg je een aantal motiverende DVD´s die alle aspecten van een gezonde levensstijl op een duidelijke manier behandelen, maar krijg je ook toegang tot het leden forum, waar je makkelijk een afval buddy kunt vinden en goede ondersteuning krijgt.

Op die manier maak je het jezelf veel gemakkelijker om inderdaad gezonde gewoontes aan te brengen in je leven, en dus op een veel makkelijkere manier, kunt beginnen met afvallen.

Wil je echt goed afvallen? Lees dan meer over het koolhydraatarme dieet.

Continue Reading
Gezonde voeding en afvallen
Candida

Wat is Candida?

Als je de gist infectie Candida hebt, kun je er verstandig aan doen onder begeleiding van je huisarts een candida dieet te volgen, terwijl je ook de juiste medicijnen toegediend krijgt om de infectie onder controle te houden en bestrijden.

Candida albicans is een gist dat normaal verblijft in het lichaam in het spijsverteringskanaal en de vagina. Het niveau van de gist cellen worden in toom gehouden door het immuunsysteem en goede pro biotische bacteriën in het lichaam.

Als deze pro biotische bacteriën worden gedood door antibiotica of als het immuunsysteem verzwakt raakt, kan het Candida gist ongecontroleerd gaan groeien, met allerlei locale infecties tot gevolg, zoals huidinfecties, vaginale schimmelinfecties en mondschimmel.

Vooral mensen met een ernstig verzwakt immuunsysteem, zoals mensen met kanker of AIDS, kunnen wijdverbreide Candida-infectie ontwikkelen, of zelfs een ernstige medische aandoening, de zogenaamde systemische candidiasis ontwikkelen.

Sommige alternatieve genezers geloven dat het uitbreken van de candida albicans gist in de darmen verantwoordelijk is voor een gist syndroom dat resulteert in symptomen zoals vermoeidheid, hoofdpijn, stemmingswisselingen, sinus congestie, depressie, slechte geheugen en concentratie problemen, als wel het voortdurend hunkeren naar snoepjes, dus vooral mensen met een suikerverslaving kunnen in een soort spiraal raken naar beneden.

De overmaat van het Candida gist in de darmen wordt dan gedacht de darmwand binnen te dringen, waardoor gisten en andere ongewenste deeltjes worden geabsorbeerd in het lichaam. De geabsorbeerde gist deeltjes zullen dan het immuunsysteem activeren, wat resulteert in een allergische overgevoeligheid voor Candida.

Dit gist syndroom, onderzocht door William Crook, MD, in zijn in 1983 verschenen boek, The Yeast Connection, wordt beschouwd als zeer controversieel. De meeste conventionele artsen denken dat dit syndroom te vaak wordt genoemd in holistische praktijk en ze zijn het dan ook vaak oneens met de geldigheid van de diagnose.

Het gebruik van orale anticonceptiva, steroïden, maagzuurremmers, verschillende medicijnen, of frequent of langdurig gebruik van antibiotica kan de schimmelinfectie laten opbloeien, maar ook het eten van een dieet met veel suiker, de zwangerschap, roken, voedselallergieën, voeding en diabetes kunnen hier een invloed hebben.

Natuurlijk is het belangrijk dat je naar je huisarts gaat me je symptomen zodat die een geschikt behandelingsplan kan opstellen, maar je kan zelf ook het een en ander doen om je symptomen te bestrijden met behulp van een speciaal Candida Dieet. Dit dieet heeft er al in veel gevallen voor gezorgd, dat de symptomen minder werden, en het zal zeker kunnen helpen om toekomstige problemen te voorkomen.

Het Candida dieet is vooral gebaseerd op het vermijden van suiker in je dieet, maar er zijn nog een aantal richtlijnen die je moet volgen om grotere kans van slagen te hebben.

Continue Reading